Mersin Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, küçük ve orta ölçekli üreticilere yönelik makine ve ekipman desteklerini aralıksız sürdürüyor. Üreticilerin bağlı bulunduğu Sulama ve Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri aracılığıyla yürütülen destek programı kapsamında, 2025 yılı içerisinde 7 adet olmak üzere bugüne kadar toplam 24 adet Ceviz Soyma Makinesi üreticilere teslim edildi. Bu destekten faydalanan mahallelerden biri de Mezitli ilçesine bağlı Demirışık Mahallesi oldu.
Büyükşehir Belediyesi, 2019-2025 yılları arasında 13 ilçede üreticilere toplam 825 adet makine desteği sağlayarak, üretim sürecinde hem iş gücü hem de zamandan tasarruf edilmesini hedefliyor. Saatte 800-1000 kilogram ceviz soyabilen makineler sayesinde, normalde 8-10 kişinin bir günde tamamladığı iş, artık 1 saat içerisinde sonuçlanabiliyor. Böylece üreticiler önemli ölçüde zaman kazanırken, üretim maliyetlerinde de ciddi azalma sağlanıyor.
Kırsal mahallelerde tarımsal üretimi geliştirmeye yönelik projeleriyle öne çıkan Büyükşehir Belediyesi, bölgesel üretim özelliklerine göre özel destek programları oluşturmayı sürdürüyor.
Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görev yapan Ziraat Mühendisi Hüseyin Topkara, makine desteklerinin üreticiler açısından büyük kolaylık sağladığını belirterek, “Ceviz Soyma Makineleri, 2025 yılında 7 adet olmak üzere bugüne kadar toplam 24 üreticimize ulaştırıldı. 2019-2025 yılları arasında il genelinde 825 makine desteği verdik. Amacımız; üreticilerimizin iş gücünü azaltarak zamandan tasarruf etmesini ve ekonomik anlamda güçlenmesini sağlamak” dedi.
Ceviz hasadının zor bir süreç olduğunu vurgulayan Topkara, “Makinemiz saatte 800-1000 kilogram arası ceviz soyabiliyor. Daha önce günler süren zahmetli bir işlemi, artık üreticilerimiz 1 saat gibi kısa bir sürede tamamlayabiliyor. Böylece hem emek hem de zaman açısından büyük bir kazanç sağlanıyor. Büyükşehir Belediyesi olarak küçük ve orta ölçekli üreticilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Demirışık Mahalle Muhtarı Osman Göçer, mahallelerinde ceviz üretiminin yaygın olduğunu belirterek, “Büyükşehir Belediyemize başvuruda bulunduk ve kısa sürede makinemiz teslim edildi. Başkanımız Vahap Seçer’e teşekkür ediyorum. Artık hem zamandan tasarruf ediyoruz hem de iş gücü maliyetimiz azaldı. Üreticimiz bu destekten çok memnun” dedi.
Demirışık Sulama Kooperatifi Başkanı Hüdaverdi Can da, “Başkanımıza teşekkür ediyoruz. Daha önce üreticilerimiz cevizleri elleriyle soyuyordu. Artık makineler sayesinde hem zaman kazanıyoruz hem de daha verimli bir şekilde çalışıyoruz” diye konuştu.
Ceviz üreticisi Gülnaz Demirtaş, makinelerin üreticiler için büyük kolaylık sağladığını belirterek, “Eskiden günlerce ceviz soyuyorduk, ellerimiz kararıyor, kollarımız ağrıyordu. Şimdi makine sayesinde hem işimiz kolaylaştı hem de zaman kazandık. Başkanımıza çok teşekkür ederiz” dedi.
Bir diğer üretici Hanife Saraç ise, “Ceviz, şeftali ve erik üretimi yapıyoruz. Ceviz soyma işi gerçekten çok zahmetliydi. Şimdi makinemiz var, işlerimiz kolaylaştı. Artık bizim yerimize makine çalışıyor. Büyükşehir Belediyemize bu destek için teşekkür ediyoruz” sözleriyle memnuniyetini dile getirdi.
54
44
40
40
36
78
64
62
61
60
39.243
28.195
20.700
14.492
14.017
11.036
9.151
8.323
8.081
7.403
Son 30 günde hiç yorum yapılmamış :(
75 Yorum
43 Yorum
35 Yorum
30 Yorum
29 Yorum
26 Yorum
25 Yorum
25 Yorum
22 Yorum
22 Yorum
Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için sitemizde çerezler kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.