menu
Mersin’de Sivrisinek ve Haşereye Geçit Yok: Büyükşehir Ekipleri Sahada

Mersin’de Sivrisinek ve Haşereye Geçit Yok: Büyükşehir Ekipleri Sahada

  • Kategori

    Mersin Büyükşehir Belediyesi

  • Yayınlanma Tarihi

    13 Haziran 2026

  • Okunma Sayısı

    55

  • Yorum Sayısı

    0

Mersin’de ilaçlama çalışmaları, yaz mevsiminin etkisini göstermeye başlamasıyla birlikte kent genelinde daha da yoğunlaştırıldı. Mersin Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı ekipleri, sivrisinek, karasinek, fare, hamam böceği ve diğer zararlılara karşı yürüttüğü mücadeleyi 13 ilçenin tamamında aralıksız sürdürüyor. Ekipler, planlı çalışmaların yanı sıra vatandaşlar ve mahalle muhtarlarından gelen taleplere de hızlı şekilde yanıt vererek sorun yaşanan bölgelerde ilaçlama faaliyetlerini kesintisiz devam ettiriyor.

Mersin Büyükşehir’den Yaz Öncesi Yoğun İlaçlama Mesaisi

Kış aylarında etkili olan yoğun yağışların ardından oluşan su birikintileri ve nemli alanlar, birçok haşere türü için uygun üreme ortamı oluştururken, Mersin Büyükşehir Belediyesi bu risklere karşı önlemlerini artırdı. Kent genelinde binlerce farklı noktada larva ve haşere mücadelesi yürüten ekipler, özellikle havaların ısınmasıyla birlikte çalışmalarını daha kapsamlı hale getirdi.

İlaçlama ekipleri; dere yatakları, su birikintileri, rögarlar, kanalizasyon sistemleri, yeşil alanlar, çöp konteynerleri, sulama havuzları, apartmanların bodrum katları ve su kanalları gibi zararlıların yoğun olarak ürediği bölgelerde düzenli uygulamalar gerçekleştiriyor. Kent merkezinin yanı sıra kırsal mahallelerde de etkin şekilde görev yapan ekipler, sivrisinekten karasineğe, farelerden hamam böceklerine kadar birçok zararlıya karşı mücadele ediyor.

13 İlçede Gece Gündüz İlaçlama Çalışması

Yıl boyunca sürdürülen çalışmalar kapsamında ekipler, yaz aylarının yaklaşmasıyla birlikte mesailerini daha da artırdı. Zararlı popülasyonunun kontrol altında tutulması amacıyla sürdürülen uygulamalar, hem şehir merkezlerinde hem de kırsal bölgelerde eş zamanlı olarak devam ediyor.

Özellikle sulak alanların yoğun olduğu bölgelerde larva mücadelesi ön plana çıkarken, vatandaşların yaşam kalitesini olumsuz etkileyen sinek ve haşere sorunlarının önüne geçilmesi hedefleniyor.

Tarsus’ta 180 Mahallede Çalışmalar Devam Ediyor

Mersin Büyükşehir Belediyesi Tarsus Koordinasyon Şube Müdürlüğü İlaçlama Birim Amiri Kaplan Sandal, merkez ve kırsal mahallelerde yoğun bir çalışma yürüttüklerini belirterek, “56 merkez ve 124 kırsal mahallemizde larva ve haşere ilaçlama çalışmalarımız devam ediyor. Şu anda bölgemizde Şarlak Deresi’nin ıslah çalışmalarını yürütüyoruz” dedi.

Vatandaşlardan ve muhtarlardan gelen talepleri de değerlendirdiklerini ifade eden Kaplan Sandal, özellikle hayvancılıkla uğraşan vatandaşların hayvan gübrelerini yaşam alanlarından uzak tutmaları gerektiğine dikkat çekti. Sandal, açıkta bırakılan su birikintilerinin de sivrisinek oluşumunu artırdığını belirterek vatandaşların bu konuda daha duyarlı olması gerektiğini vurguladı.

Yenişehir’de Dere Temizliği ve Sivrisinek Mücadelesi

Yenişehir İlaçlama Ekip Sorumlusu Merdal Gökturna, ilçede yürütülen çalışmalar hakkında bilgi vererek, halk arasında Kipa Deresi olarak bilinen bölgede kapsamlı bir temizlik ve ilaçlama çalışması gerçekleştirdiklerini söyledi.

Gökturna, “Kipa Deresi olarak bilinen derede sivrisineğe karşı temizlik çalışması yapıyoruz. Yenişehir’e bağlı bazı mahallelerde sivrisinekten kaynaklı sıkıntılar, yapılan müdahalelerle ortadan kaldırılıyor” ifadelerini kullandı.

Gülnar’da Su Birikintileri Tek Tek Kontrol Ediliyor

Gülnar İlaçlama Ekip Sorumlusu İsa Levent, bu yıl yağışların normalin üzerinde gerçekleşmesi nedeniyle bölgede su birikintilerinin arttığını belirtti.

Levent, “Bu yıl yağışların fazla olmasından dolayı su birikintileri çoğaldı. Biz bu birikintileri tek tek ilaçlıyor ve bertaraf ediyoruz. Kamuya ait dere ve bahçelere ek olarak, vatandaşların bahçelerinde dahi ilaçlama yaparak olası larva üremelerine karşı önlem alıyoruz” dedi.

Yetkililer, larva oluşumunun önlenmesinin sivrisinek popülasyonunu azaltmada en etkili yöntemlerden biri olduğuna dikkat çekiyor.

Silifke’de Yaylalardan Sahil Bölgesine Kadar Kapsamlı Mücadele

Silifke İlaçlama Ekip Sorumlusu İsa Akış, ilçenin 88 mahallesinde yıl boyunca ilaçlama çalışmalarının sürdüğünü belirterek, yaz-kış demeden hem larvasit hem de uçkun mücadelesi yaptıklarını söyledi.

Akış, “Yaz kış demeden larvasit ve uçkun çalışmamızı yapıyoruz. Bunun dışında haşere, hamam böceği ve farelere karşı da ilaçlama gerçekleştiriyoruz. Yayla bölgelerimizde bulunan sulama havuzlarına lepistes balıkları bıraktık” dedi.

Akış ayrıca hava sıcaklığının akşam saatlerinde 25 derecenin üzerine çıktığı dönemlerde gece ilaçlama çalışmalarına ağırlık verdiklerini ifade ederek, “Göksu Deltası koruma alanında olduğu için ilaçlama yapamıyoruz. Taşucu’na gelen angus gemilerinden kaynaklı sivrisinek artışlarında ise çalışmalarımızı artırıyoruz” diye konuştu.

Muhtarlardan Büyükşehir Ekiplerine Teşekkür

Tarsus Altaylılar Mahallesi Muhtarı Yeliz Bozkurt, bu yıl yağışların fazla olması nedeniyle sinek yoğunluğunun arttığını belirterek, mahallede çok sayıda kanal ve dere bulunduğunu söyledi.

Bozkurt, “Mahallemizde kanal ve dere çok. Büyükşehir Belediyesi’nin ilaçlama birimi olağanüstü bir çaba gösteriyor. TEKSİN üzerinden ilettiğimiz talepler kısa sürede karşılık buluyor ve çözüm üretiliyor. Hem mahallem adına hem de kendi adıma Başkan Vahap Seçer’e teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

Silifke Sökün Mahallesi Muhtarı Aydın Avcı da özellikle yağışlı dönemlerde sulak alanlardan kaynaklı yoğunluk yaşanabildiğini belirterek, ekiplerin gece gündüz sahada olduğunu söyledi.

Avcı, “Mevsimsel dönemlerde yağmurun artmasıyla birlikte bazı yoğunluklar oluşabiliyor. Ekiplerimiz bu süreçte çalışmalarını sürdürüyor. Gece gündüz sahada olduklarını görüyoruz” dedi.

Vatandaşlar Çalışmalardan Memnun

Büyükşehir Belediyesi’nin ilaçlama çalışmalarından memnun olduklarını dile getiren vatandaşlar da ekiplerin sahadaki çalışmalarını yakından takip ettiklerini belirtti.

Muharrem Kaygısız, belediyenin düzenli şekilde ilaçlama yaptığını belirterek, “İlaçlamalar düzenli gerçekleştiriliyor. Talepte bulunduğumuzda ekipler hızlı şekilde müdahale ediyor” dedi.

Cahit Karavaş ise sıcaklıkların yükselmesiyle çalışmaların arttığını ifade ederek, “Şu an sinek ve haşere konusunda ciddi bir sıkıntı yaşamıyoruz. Çünkü ekipler sürekli sahada” şeklinde konuştu.

Cengiz Ardıçbağ, yaşadıkları bölgede oluşan sinek yoğunluğu nedeniyle belediyeye başvurduklarını ve ekiplerin kısa sürede gerekli müdahaleyi gerçekleştirdiğini söyledi.

Silifke Sökün Mahallesi sakinlerinden Nebi Demir, ilaçlama ekiplerinin yıl boyunca bölgeye geldiğini belirterek, “Büyükşehir ekipleri yaz kış ilaçlama yapıyor. Böcek ve sineklerden korunmamızı sağlıyorlar. Yaylalarda da aynı hizmet devam ediyor” dedi.

Ayşe Ayhan da uzun yıllardır Silifke’de yaşadığını belirterek, “Büyükşehir Belediyesi düzenli olarak kuyuları, açık alanları ve su birikintilerini ilaçlıyor. Ekiplerin çalışmasından memnunuz” ifadelerini kullandı.

Mersin’de Haşereyle Mücadele Aralıksız Sürecek

Mersin Büyükşehir Belediyesi, kent genelinde yaşam kalitesini artırmak ve halk sağlığını korumak amacıyla ilaçlama çalışmalarını yıl boyunca sürdürmeyi hedefliyor. Özellikle yaz aylarında artış gösteren sivrisinek ve diğer zararlılara karşı yürütülen mücadelede, vatandaşlardan gelen bildirimler de değerlendirilerek ihtiyaç duyulan bölgelere hızlı müdahaleler gerçekleştirilmeye devam edilecek.

0 / 5
Toplam 0 puanlı yorum
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
Reklam
En Çok Okunanlar
Reklam
En Çok Yorumlananlar