Mersin Kent Konseyi'nde gerçekleştirilen olağan genel kurulun ardından yeni dönem resmen başladı. Kent yaşamına ilişkin ortak aklın oluşturulması, sivil toplum kuruluşları ile kamu kurumları arasında iş birliğinin geliştirilmesi ve kente yönelik projelerin hayata geçirilmesine katkı sunan Mersin Kent Konseyi, yeni başkanını ve yürütme kurulunu belirledi. Yoğun katılımla gerçekleşen seçimde delegelerin büyük çoğunluğunun oyunu alan Demet Şaman Tarlakazan, konseyin yeni başkanı oldu.
Kongre ve Sergi Sarayı'nda düzenlenen Mersin Kent Konseyi Olağan Genel Kurulu, kentin farklı kesimlerinden temsilcilerin katılımıyla gerçekleştirildi. Genel kurulda hem başkanlık seçimi hem de yeni dönem yürütme kurulu üyelerinin belirlenmesi için oylama yapıldı. Delegelerin ortak kararı doğrultusunda seçimlerin kapalı zarf ve sandık usulüyle yapılması kararlaştırıldı.
Genel kurul, divan heyetinde görev alan Arzu Günay, Burcu Şanlı ve Emre Üresin tarafından yönetildi. Toplam 105 delegenin katıldığı seçimlerde kullanılan oyların 99'u geçerli sayıldı.
Başkanlık yarışında Demet Şaman Tarlakazan ile Aslı Pınar Coşkun aday oldu. Delegelerin tercihi sonucunda Demet Şaman Tarlakazan 76 oy alarak başkanlık görevine seçilirken, Aslı Pınar Coşkun ise 23 oy aldı. Böylece Mersin Kent Konseyi'nde yeni yönetim dönemi başlamış oldu.
Başkanlık seçiminin ardından gerçekleştirilen oylamayla yeni dönem yürütme kurulu üyeleri de belirlendi. Kentin sosyal, kültürel, çevresel ve toplumsal gelişimine katkı sunan birçok kurum ve kuruluşun temsil edildiği yürütme kurulunda önemli sivil toplum kuruluşları yer aldı.
Yeni dönemde yürütme kurulunda; İçel Sanat Kulübü, TEMA Vakfı Mersin İl Temsilciliği, Atatürkçü Düşünce Derneği Mersin Şubesi, Mersin Rotary Kulübü Derneği, İçimizdeki Sanat Derneği, Mersin Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi ile Türkiye Emekliler Derneği Mersin Şubesi temsil edilmeye hak kazandı.
Farklı alanlarda faaliyet gösteren kuruluşların yürütme kurulunda yer alması, kent yönetimine yönelik karar alma süreçlerinde daha geniş katılımın sağlanması açısından önemli bir adım olarak değerlendirildi.
Genel kurulda konuşan Mersin Kent Konseyi Eski Başkanı Alper Girgeç, iki yıllık görev süresi boyunca büyük bir sorumluluk ve heyecanla çalıştıklarını ifade ederek görevini yeni yönetime devretmenin gururunu yaşadığını söyledi.
Görev süresi boyunca birçok önemli projeye imza attıklarını belirten Girgeç, “2 yıllık görev süremize sadece fiziki alanlar değil, vizyoner projeler ve kalıcı eserler sığdırdık” dedi.
Kent konseylerinin şehirlerin demokratik gelişimi açısından önemli yapılar olduğuna dikkat çeken Girgeç, yeni başkan ve yönetim kuruluna başarı dileklerini ileterek görev değişiminin kurumsal devamlılığın önemli bir göstergesi olduğunu vurguladı.
Seçim sonucunda başkanlığa seçilen Demet Şaman Tarlakazan, Mersin Kent Konseyi'nin çok paydaşlı yapısına dikkat çekerek, konsey bünyesinde yer alan tüm bileşenlerle ortak çalışmalar gerçekleştireceklerini söyledi.
Kent Konseyi'nin kamu kurumları, meslek odaları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve vatandaşların ortak buluşma noktası olduğunu belirten Tarlakazan, yeni dönemde katılımcı yönetim anlayışını ön planda tutacaklarını ifade etti.
Tarlakazan, “Konuşmamda özellikle belirli projeler açıklamaktan kaçındım. Çünkü öncelikle çalışma yöntemimizi, hangi konulara öncelik vereceğimizi ve nasıl bir yol haritası izleyeceğimizi birlikte belirlemek istiyoruz. Kent Konseyi'nin zaten güçlü bir misyonu ve vizyonu bulunuyor. Meclislerimiz ve çalışma gruplarımız var. Bu yapıları daha etkin hale getirerek ortak aklı büyütmek istiyoruz. Önce sağlam bir temel oluşturacağız, ardından yeni projeler ve çalışmalar doğal olarak ortaya çıkacaktır” ifadelerini kullandı.
Yeni dönemde katılımcılık, şeffaflık ve ortak akıl ilkelerinin ön planda olacağını belirten Tarlakazan, tüm paydaşların görüşlerine önem vereceklerini ve Mersin'in geleceği için birlikte çalışacaklarını söyledi.
Genel kurul sonrasında söz alan Mersin Kent Konseyi Kültür Sanat Grup Sözcüsü Monika Kuki, seçim sürecinin son derece demokratik ve adil bir ortamda gerçekleştiğini belirtti.
Kuki, “Seçim çok adil bir ortamda geçti. Başkanımızı şimdiden kutluyoruz. Çok güzel işlere imza atacağına inanıyoruz” diyerek yeni yönetime başarılar diledi.
Mersin Rota Yelken Kulüp Başkanı Avukat Cengiz Sönmez de yeni başkanın bilgi ve deneyimiyle önemli çalışmalara imza atacağına inandığını belirtti.
Sönmez, “Bilgisiyle ve deneyimiyle Demet Hanım'ın kentimize önemli katkılar sunacağına inanıyorum. Önümüzdeki dönemde Mersin Kent Konseyi adına çok verimli ve başarılı bir süreç yaşayacağımızı düşünüyorum” dedi.
Yeni yönetimin göreve başlamasıyla birlikte Mersin Kent Konseyi'nde kent yaşamına yönelik projelerin, çalışma gruplarının ve meclis faaliyetlerinin daha da güçlendirilmesi hedefleniyor. Kentteki farklı kesimlerin görüşlerinin ortak bir platformda buluşturulmasını amaçlayan konsey, önümüzdeki dönemde çevre, kültür, sanat, kadın, gençlik, sosyal yaşam ve sürdürülebilir kentleşme gibi birçok konuda çalışmalar yürütmeyi planlıyor.
Gerçekleştirilen seçimle birlikte Mersin Kent Konseyi'nde yeni bir sayfa açılırken, yeni yönetimin kentin ortak aklına katkı sağlayacak çalışmaları merakla bekleniyor.