Yenişehir Modeli Karadeniz’e taşınıyor. Mersin Yenişehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Türkiye genelinde örnek gösterilen Beceri Temelli Eğitim Merkezi (BETEM) ile okul öncesi eğitim yatırımları, bu kez Rize Fındıklı Belediyesinin gündeminde. Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu, yerinde incelemelerde bulunmak üzere Mersine gelerek Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit ile birlikte eğitim projelerini gezdi.
Eğitimde fırsat eşitliği, bilimsel yaklaşım ve çağdaş pedagojik uygulamaları esas alan Yenişehir Belediyesi, özellikle BETEM projesiyle kısa sürede ulusal ölçekte dikkat çekti. Belediye eliyle sürdürülen okul öncesi eğitim yatırımları, yalnızca Mersinde değil, Türkiye’nin farklı bölgelerinden gelen yerel yöneticilerin de ilgisini çekiyor. Son ziyaretle birlikte Karadeniz’den Akdeniz’e uzanan yeni bir eğitim işbirliğinin temelleri atıldı.
Başkan Çervatoğlu, Özel Ömer Faruk İlbilgen Anaokulu ve Özel Mehmet Sadık Gürsoy Anaokulunda yürütülen çalışmaları yerinde inceleyerek sınıfları gezdi, öğretmenlerle sohbet etti ve uygulamalı eğitim ortamlarını detaylı biçimde gözlemledi. Ziyaretin ardından yaptığı açıklamada gördüğü tabloyu “Cumhuriyet ruhuyla harmanlanmış bir eğitim devrimi” sözleriyle tanımladı.
Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu, iki belediye arasındaki ilişkinin yalnızca kardeş belediyecilikle sınırlı olmadığını vurguladı. Abdullah Özyiğitin geçmişte ailesine ait araziyi Fındıklı Belediyesine bağışladığını ve buradan elde edilen gelirle öğrencilere destek sağlandığını hatırlatan Çervatoğlu, dayanışma kültürünün somut projelere dönüştüğünü ifade etti.
Yenişehir’de eğitim alanında yapılan yatırımları “devrim” olarak nitelendiren Çervatoğlu, “Burada duyduğumuz şeyin ötesinde bir tabloyla karşılaştık. Bu bir slogan değil, uygulamanın kendisi. Eğitimde atılmış cesur ve vizyoner adımlar var. Geleceğin aydınlık olması için ciddi bir irade ortaya konmuş. Önümüzdeki süreçte bir protokolle eğitim işbirliğimizi geliştireceğiz. Buradaki ruhu ve modeli Fındıklı’da da hayata geçirmek için çalışacağız” dedi.
Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit ise projelerin çıkış noktasını Türkiye’nin okul öncesi eğitimde Avrupa’nın gerisinde olması tespitine dayandırdı. Bu alanda yerel yönetimlerin sorumluluk alması gerektiğini belirten Özyiğit, Marmara Üniversitesi ile yapılan akademik işbirliğine dikkat çekti.
Üniversitenin uzman kadrosunun yıllarca Mersine gelerek öğretmenlere ve velilere eğitim verdiğini ifade eden Özyiğit, özellikle 0-3 yaş arası çocuk gelişimi konusunda ailelerin bilinçlendirilmesine yönelik çalışmalar yürütüldüğünü söyledi. Prof. Dr. Ozana Oral’ın “Kendi döneminden sonrasına yatırım yapan bir belediye başkanı” sözlerini hatırlatan Özyiğit, “Biz oy hesabı yapmıyoruz, ülkeye yatırım yapıyoruz. Amacımız bir çoban ateşi yakmak. Bu ateş tüm ülkeye yayılsın istiyoruz” diye konuştu.
Daha önce Hopa Belediyesi ile de eğitim işbirliği protokolü imzaladıklarını belirten Özyiğit, önümüzdeki günlerde yeni temel atma törenleri yapılacağını açıkladı. Karadeniz ile Akdeniz arasında kurulan bu eğitim köprüsünün, yerel yönetimlerin öncülüğünde büyüyeceğini kaydetti.
Özyiğit konuşmasında, tarım ve sanayi devrimlerinin ardından dijitalleşme çağının yaşandığını belirterek, bilgi toplumuna dönüşümün ancak nitelikli eğitimle mümkün olacağını dile getirdi. “Bir ülke eğitimle kalkınır. Çocuklarımızı iyi eğitmezsek başkalarının talimatlarını uygulayan bir toplum oluruz. Biz çocuklarımızı geleceğe hazırlayacağız. Onlar bizim kurtuluşumuz olacak. Onurlu ve aydınlık bir gelecek için çalışmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Yenişehir Modelinin Karadeniz’e taşınması yönünde atılacak protokol adımları, yerel yönetimlerin eğitim alanında üstlendiği rolü daha da görünür kılarken, BETEM projesinin Türkiye genelinde yaygınlaşmasının da önünü açacak gibi görünüyor.