menu
Başkan Özyiğit: “Yenişehir’in Akıllı Şehir Projeleri Türkiye’ye Örnek”

Başkan Özyiğit: “Yenişehir’in Akıllı Şehir Projeleri Türkiye’ye Örnek”

  • Kategori

    Yenişehir Belediyesi

  • Yayınlanma Tarihi

    03 Ekim 2025

  • Okunma Sayısı

    82

  • Yorum Sayısı

    0

Mersin Yenişehir Belediye Meclisi Ekim Ayı Olağan Toplantısının ilk birleşimi, Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit başkanlığında gerçekleştirildi. Atatürk Kültür Merkezi’nde yapılan oturumda gündem maddeleri görüşülüp karara bağlanırken, Başkan Özyiğit özellikle akıllı şehirleşme ve dijital ikiz uygulamaları hakkında dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Başkan Abdullah Özyiğit, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından Türkiye genelinde yalnızca iki belediyenin örnek gösterildiğini, bunlardan birinin de Yenişehir Belediyesi olduğunu ifade etti. Bakanlığın, dijital ikiz üzerinden yapılan simülasyon çalışmalarını yakından takip ettiğini belirten Özyiğit, “Bakanlık yetkilileri bu konuda bizimle iş birliği yapmak istediklerini dile getiriyor. Bu da ortaya koyduğumuz vizyonun doğru yönde ilerlediğinin göstergesidir.” dedi. Konuşmasında yasaların çağın ihtiyaçlarına göre güncellenmesi gerektiğini vurgulayan Özyiğit, şu ifadeleri kullandı: “Arkadaşlar, bu bir vizyon ve hayata bakış meselesi. Yasaların da çağın gereklerine göre şekillenmesi gerekir. Bazen yapmak istediğimiz bir çalışmaya mevcut yasalar engel oluyor. Bu nedenle teklif sunmak, girişimlerde bulunmak ve yasa değişiklikleri için mücadele etmek zorundayız. Daha önce yeşil bina konusunda öncü olduk, bunu başardık. Dijital ikiz uygulamamızı da bu anlayışla geliştirdik. Geçmiş dönemde bazı meclis üyeleri ‘Ar-Ge Müdürlüğü ne yapar?’ diye soruyordu. İşte Ar-Ge bunu yapar. Dijital ikiz üzerinden bir ağacın türünü seçebilir, yalıtım malzemesinin yeterliliğini ölçebilir, bir binanın konumunu, yüksekliğini veya çevresel etkisini değerlendirebilirsiniz. Yaparsanız oluyor, yapmazsanız kimsenin aklına gelmiyor.” Sorumluluğun altını çizen Başkan Özyiğit, “Bir kardeşim bana ‘Başkanım, niye bu kadar uğraşıyorsun?’ dedi. Biz uğraşmazsak kim uğraşacak? Göreve gelmişiz, sorumluluk üstlenmişiz. En ince ayrıntısına kadar emek vereceğiz. Daha çevreci, daha yaşanabilir bir kent için çalışacağız. Toroslar, Mezitli, Erdemli veya Anamur’un öncelikleri farklı olabilir. Biz kimseyi eleştirmek ya da kendimizi en iyisi göstermek için söylemiyoruz. Ancak Yenişehir’de bir şey gerçekleşmeden diğer ilçelerde gerçekleşmez. Bu yüzden burayı vizyon kent haline getireceğiz.” diye konuştu. Yenişehir’in vizyon kent olma yolunda kararlı adımlarla ilerlediğini belirten Özyiğit, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu vizyonumuz kimsenin gözünden kaçmıyor. Bakanlık, ‘Akıllı kent ve sürdürülebilirlik çalışmalarınızı gönderin’ dediğinde, yaptığımız işlerin dikkat çektiğini görüyorsunuz. İnsanlar gelip inceleme yapıyor. Eğitim alanında da aynı şekilde; erken çocukluk eğitimi üzerine düzenlenen uluslararası çalıştaya davet edilen tek belediye Yenişehir Belediyesi oldu. Bu bizim için çok değerli. Emeği geçen tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. En doğruyu hayata geçirmek için mücadelemizi sürdüreceğiz.”
0 / 5
Toplam 0 puanlı yorum
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
Reklam
En Çok Okunanlar
Reklam
En Çok Yorumlananlar