Yenişehir eğitim desteği kapsamında gerçekleştirilen ikinci taksit ödemeleriyle yüzlerce üniversite öğrencisinin hesabına milyonlarca liralık kaynak aktarıldı. Eğitimde fırsat eşitliğini temel alan Mersin Yenişehir Belediyesi, 2025-2026 eğitim ve öğretim dönemine yönelik karşılıksız eğitim desteği programı kapsamında toplam 576 öğrencinin hesabına 7 milyon 375 bin TL yatırarak gençlere önemli bir katkı sundu.
Mersin Yenişehir Belediyesi, yükseköğrenim gören öğrencilerin eğitim hayatlarını daha rahat sürdürebilmeleri amacıyla hayata geçirdiği karşılıksız eğitim desteği programında ikinci taksit ödemelerini tamamladı. Belediye tarafından yürütülen destek programı sayesinde üniversite eğitimi alan yüzlerce genç, eğitim süreçlerinde ekonomik anlamda nefes alma fırsatı buldu.
2025-2026 eğitim ve öğretim dönemini kapsayan destek programından, ilçe sınırları içerisinde ikamet eden ve 2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucunda devlet üniversitelerine veya Türkiye ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki (KKTC) vakıf üniversitelerine tam burslu olarak yerleşen öğrenciler yararlanıyor.
Program kapsamında toplam 576 Yenişehirli öğrenci eğitim desteğinden faydalanırken, ikinci taksit ödemeleriyle birlikte öğrencilerin hesaplarına milyonlarca liralık kaynak aktarılmış oldu.
Yenişehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamaya göre eğitim desteği ödemeleri öğrencilerin öğrenim gördükleri programlara göre farklı tutarlarda gerçekleştirildi.
Buna göre;
Bu dağılımla birlikte ikinci taksit kapsamında toplam 7 milyon 375 bin TL doğrudan öğrencilerin hesaplarına yatırıldı. Eğitim desteği programı, özellikle üniversite öğrencilerinin artan yaşam ve eğitim giderleri karşısında önemli bir destek mekanizması olarak dikkat çekiyor.
Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit, yapılan eğitim desteklerinin yalnızca maddi bir yardım olarak değerlendirilmemesi gerektiğini belirterek, belediyenin gençlerin geleceğine yatırım yaptığını söyledi.
Başkan Abdullah Özyiğit, eğitim alanında yürütülen çalışmaların temel amacının gençlerin önündeki ekonomik engelleri azaltmak olduğunu ifade ederek şu değerlendirmelerde bulundu:
“Amacımız yalnızca maddi katkı sunmak değil; gençlerimize, hayallerinin peşinden giderken yanlarında olduğumuzu hissettirmektir. Üniversite eğitimi sürecinde karşılaşılan ekonomik zorlukların öğrencilerimizin başarılarına engel olmaması için imkanlarımız ölçüsünde destek vermeye devam ediyoruz. 2025-2026 eğitim ve öğretim dönemini kapsayan destek projemizde, lafta değil icraatta öğrencilerimizin yanında olduğumuzu bir kez daha gösterdik.”
Özyiğit, ilçe sınırlarında yaşayan ve gösterdikleri başarıyla üniversiteye yerleşen öğrencilerin geleceğin teminatı olduğunu vurgulayarak, verilen sözlerin yerine getirildiğini ve ikinci taksit ödemelerinin eksiksiz şekilde tamamlandığını ifade etti.
“İlçe sınırlarımızda ikamet eden, azimle çalışıp devlet üniversitelerini kazanan ve Türkiye ile KKTC’deki vakıf üniversitelerine tam burslu olarak yerleşen 576 pırıl pırıl gencimize verdiğimiz sözü tuttuk. Büyük bir mutlulukla ifade etmek isterim ki eğitim desteğimizin ikinci taksit ödemelerini tamamladık. Bu dönemde toplam 7 milyon 375 bin TL’yi gençlerimizin hesaplarına yatırarak onlara can suyu olduk.”
Öğrencilere de seslenen Başkan Abdullah Özyiğit, gençlerin maddi kaygılar yerine eğitimlerine yoğunlaşmalarını istediklerini belirtti.
“Siz sadece derslerinize odaklanın. Siz sadece bilimin, sanatın ve teknolojinin ışığında kendinizi geliştirmeye ve bu ülkeye faydalı bireyler olmaya odaklanın. Maddi kaygılar ve bütçe hesapları sizin güzel zihinlerinizi yormasın. Yenişehir Belediyesi bugün olduğu gibi yarın da sizin en büyük destekçiniz olmaya devam edecektir.”
Belediye kaynaklarının doğru alanlara yönlendirilmesi gerektiğini ifade eden Özyiğit, eğitime yapılan yatırımın toplumun geleceğine yapılan yatırım anlamına geldiğini söyledi.
“Bu harcanan kaynak, Yenişehir halkının helal parasıdır ve bu şehrin geleceğine yapılan en doğru yatırımdır. Parayı betona değil, insana ve eğitime yatıran bir yönetim anlayışıyla öğrencilerimizin başarısı için tüm imkanlarımızı seferber etmeyi sürdüreceğiz. Çünkü her öğrencimizin başarısını Yenişehir’in başarısı olarak görüyoruz.”
Destekten yararlanan tüm öğrencilere başarı dileklerini ileten Abdullah Özyiğit, ailelere de teşekkür ederek eğitim odaklı belediyecilik anlayışını sürdürmeye devam edeceklerini ifade etti. Yenişehir Belediyesi, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik projeleriyle öğrencilerin yanında olmayı sürdürüyor.