Sosyal medyada tepki toplayan şiddet görüntülerinin ardından, Doğa Koruma ve Milli Parklar Hatay İl Müdürlüğü ekiplerince koruma altına alınan Makak türü dişi maymun, Mersin Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi’nin işlettiği Tarsus Doğa Parkına getirildi.
İlk sağlık kontrolü yapıldı, adı “Şeker” oldu
Veteriner hekimler tarafından detaylı muayeneden geçirilen sevimli maymun, tedbir amaçlı olarak parkın karantina bölümünde gözlem altında tutulmaya başlandı. “Şeker” adı verilen makak, geçmiş sağlık kayıtları bilinmediği için bir süre özel bakım ve beslenme programına tabi olacak. Karantina süreci tamamlandıktan sonra, parkta yaşayan Makak ailesine katılması planlanıyor.
Tarsus Doğa Parkı güvenli yuva sağlıyor
Parkta görev yapan Veteriner Hekim Sibel Mazlum, Şeker’in 3-4 yaşlarında olduğunu belirterek şu bilgileri paylaştı: “Genel muayenesinde ciddi bir sorun yok, küçük rahatsızlıkları da kısa sürede giderilecek. Karantina sürecinin ardından, her şey yolunda giderse Makak grubuna dahil olacak. Oldukça cana yakın ve evcilleştirilmiş bir hayvan.”
Mazlum, Tarsus Doğa Parkı’nın aynı zamanda rehabilitasyon merkezi olarak da hizmet verdiğini vurgulayarak, “Doğa Koruma ve Milli Parklar tarafından kurtarılan, bakıma ihtiyaç duyan hayvanlar burada tedavi ediliyor. Tilkilerden çakallara, göç mevsimindeki leyleklerden yırtıcı kuşlara kadar pek çok türü ağırlıyoruz. Sağlığına kavuşan hayvanlar doğaya salınıyor, yaşamını doğada sürdüremeyecek olanlar ise parkımızda koruma altında kalıyor.” dedi.
Şeker’in de bu kapsamda güvenle hayatına devam edeceğini belirten Mazlum, “Tıpkı Şeker gibi tüm misafirlerimiz burada emin ellerde” ifadelerini kullandı.
50
43
43
39
38
72
67
62
61
60
38.886
28.168
20.619
14.469
13.895
10.959
9.123
8.257
8.044
7.360
Son 30 günde hiç yorum yapılmamış :(
75 Yorum
43 Yorum
35 Yorum
30 Yorum
29 Yorum
26 Yorum
25 Yorum
25 Yorum
22 Yorum
22 Yorum
Size daha iyi bir deneyim sunabilmek için sitemizde çerezler kullanıyoruz. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.