menu
7. Lavanta Hasat Şenliği Mersin’de Renkli Görüntülere Sahne Oldu

7. Lavanta Hasat Şenliği Mersin’de Renkli Görüntülere Sahne Oldu

  • Kategori

    Mersin Büyükşehir Belediyesi

  • Yayınlanma Tarihi

    20 Temmuz 2025

  • Okunma Sayısı

    110

  • Yorum Sayısı

    0

Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ile Meral Seçer, bu yıl 7’ncisi düzenlenen Lavanta Hasat Şenliğine katıldı. Etkinlik, Silifke Belediyesi ile Çaltıbozkır Üretim ve Pazarlama Kooperatifi iş birliğiyle, “En Güzel Mor Mersin’de Kokuyor” sloganıyla Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından organize edildi. Şenlik, Silifke’nin Çaltıbozkır Mahallesinde gerçekleştirildi ve lavanta tarlalarının huzur veren atmosferiyle katılımcılara unutulmaz anlar yaşattı.

Davul ve zurna eşliğinde karşılanan Başkan Seçer, stantları gezerek üreticilerle birebir sohbet etti. Halk dansları gösterileri ile başlayan etkinlikte, üretici kadınların standında ayran yapanlara yardım eden Seçer çifti, lavanta tarlalarında gerçekleşen hasada da katıldı. Nilgün Çekmen, Ahmet Tarlacı ve Seyhan Karaduman’a ait eserlerin sergilendiği müzeyi de ziyaret eden Seçer çifti, bölgedeki kültürel çalışmalara ilgilerini dile getirdi.

Günün erken saatlerinde DJ performansı ile başlayan program, halk oyunları ekibinin sunduğu yöresel gösterilerle devam etti. Katılımcılar lavanta tarlalarında gezinti yaparken, Mersin Büyükşehir Belediyesi Türk Halk Müziği Topluluğu ile yerel sanatçılar Cihangir Akdemir ve Mehmet Partal konserleriyle müzik dolu anlar yaşadı.

Başkan Vahap Seçer, konuşmasında kırsal kalkınmaya yönelik desteklerin önemine vurgu yaparak, "Biz çalışanı, üreteni ve Mustafa Kemal Atatürk'ün izinden gidenleri seviyoruz" dedi. 2019'dan bu yana Çaltıbozkır'a özel bir önem verdiğini dile getiren Seçer, yerelde üretimi teşvik eden projelerle göçün önüne geçmeyi hedeflediklerini belirtti.

“Köyümüz Atölye” projesine dikkat çeken Seçer, tarımsal üretimin sanayiye dönüştürülmesi ve markalaşmanın önemine değindi. Kurumlar ve belediyelerin bu süreçte rehberlik görevini üstlenmesi gerektiğini belirterek, kooperatiflerin bölgede kalkınmanın motoru haline geldiğini ifade etti.

2024 yılında 120 milyon TL olan tarımsal destek bütçesinin, 2025 için %80 artırılarak 215 milyon TL’ye çıkarıldığını belirten Seçer, bu katkıların alın teri döken çiftçiler için yapıldığını söyledi.

Vergilerle yapılan yatırımları halkla paylaşan Seçer, “Tüm bu hizmetler sizin vergilerinizle yapılıyor, halkın parası halka dönüyor” diyerek, şeffaf ve hesap verebilir belediyecilik anlayışına vurgu yaptı.

Parti ayrımı yapmaksızın tüm vatandaşlara eşit hizmet götürdüklerini belirten Seçer, “Rozetimizi kalbimizde taşıyoruz” ifadesiyle belediyeciliğin siyaset üstü olduğunu vurguladı. Ülke genelindeki adalet sorunlarına da değinen Seçer, bağımsız ve tarafsız yargının önemine dikkat çekti.

Ekrem İmamoğlu ve Zeydan Karalar’ın tutuklanmasının ardından TBB Başkan Vekilliği görevini devraldığını hatırlatan Seçer, tüm belediyelerin haklarını korumak için görevinin başında olduğunu belirtti.

Şenlikte vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılanan Seçer, “Mersin Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’nin örnek belediyelerinden biridir” dedi. Mali disiplini ve vatandaş odaklı hizmet anlayışıyla parmakla gösterilen bir kurum olduklarını ifade etti.

Katılımcıların görüşlerine de yer verilen şenlikte Aynur Kurt, Çiğdem Mudara, Yasemin Özkan ve Aydan Yalçın gibi isimler organizasyondan memnuniyetlerini dile getirdi. Şenliğin kültürel, ekonomik ve sosyal yönden köye katkı sunduğu vurgulandı.

Lavanta temalı stantlar ve atölyeler, özellikle lavanta sabunu, yağları, doğal kolonyalar ve el yapımı ürünler ile büyük ilgi gördü. Ziyaretçiler lavantadan yapılmış kitap ayraçları, oyuncaklar ve koku değnekleriyle şenlikten hatıralarla ayrıldı.

Sanat ve edebiyatın da unutulmadığı etkinlikte, yerel yazarlar ile imza günü düzenlendi. Ziyaretçiler, lavanta kokuları arasında kitaplarını imzalatma fırsatı buldu.

Mersin Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen lavanta projesi, 2020-2024 yılları arasında toplamda 126 bin 170 lavanta fidesinin dağıtılmasıyla köyde üretimi ve kırsal kalkınmayı destekledi. Kurulan kooperatif ve distilasyon ünitesi sayesinde üretici kadınlar, lavantayı katma değeri yüksek ürünlere dönüştürerek pazarlamaya başladı.

Hatice Gülcan Yüksel’in başkanlığındaki kooperatif, üretimin yanında bölgenin sosyo-ekonomik seviyesini yükseltmeyi hedefliyor. Lavanta yağı, sabun, doğal parfüm ve aromaterapik ürünler ile sadece üretimi değil, kırsaldaki yaşam kalitesini artırmayı da amaçlıyorlar.

Şenlik sonunda Silifke Kaymakamı Abdullah Aslaner, Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut ve diğer katılımcılar desteklerinden dolayı Vahap Seçer’e teşekkür etti. Bölgenin lavanta ile turizm ve üretim potansiyelinin arttığı vurgulandı.

0 / 5
Toplam 0 puanlı yorum
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
Reklam
En Çok Okunanlar
Reklam
En Çok Yorumlananlar