menu
Silifke Yeşilovacık İçme Suyu Projesi Açıldı: Üreticiye Destekler Artıyor

Silifke Yeşilovacık İçme Suyu Projesi Açıldı: Üreticiye Destekler Artıyor

  • Kategori

    Mersin Büyükşehir Belediyesi

  • Yayınlanma Tarihi

    15 Mayıs 2026

  • Okunma Sayısı

    44

  • Yorum Sayısı

    0

Silifke ilçesinde gerçekleştirilen Yeşilovacık İçme Suyu 1. Etap Açılışı ve Tarımsal Destekler Töreni, hem üreticilere sağlanan destekler hem de bölge altyapısına yönelik yatırımlarla dikkat çekti. Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Mersinden Kadın Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Meral Seçer, 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü kapsamında düzenlenen programda üreticilerle bir araya geldi.

Mersin Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı tarafından “Destek Büyükşehir’den Üretim Çiftçiden” sloganıyla organize edilen törende üreticilere sulama borusu, makine ekipman ve toz kükürt desteği sağlandı. Program kapsamında ayrıca Silifke Yeşilovacık İçme Suyu 1. Etap Projesi de resmi olarak hizmete açıldı.

“Milletimize güveniyoruz”

Programda konuşan Başkan Vahap Seçer, vatandaşlarla bir arada olmaktan mutluluk duyduğunu belirterek, zor bir siyasi süreçten geçildiğini ancak halkın sağduyusuna güvendiklerini söyledi. Seçer, “Biz milletimize güveniyoruz ve inanıyoruz. Türk milleti sandığa gittiğinde vicdanıyla hareket eder. Halkımızın sevgisi ve duası bizim için her şeyden kıymetlidir” ifadelerini kullandı.

Yeşilovacık’ın su sorunu çözüldü

Yeşilovacık İçme Suyu 1. Etap Projesi hakkında bilgi veren Seçer, proje kapsamında 18 kilometrelik içme suyu hattı döşendiğini açıkladı. Işıklı sondajından alınan suyun Göktaş ve Selçuklar depolarına aktarıldığını belirten Seçer, yatırımın toplam maliyetinin 45 milyon 270 bin TL olduğunu söyledi.

Özellikle yaz aylarında bölge nüfusunun ciddi şekilde arttığını kaydeden Seçer, “Yeşilovacık Mahallesi’nde yaklaşık 15 bin kişiye hizmet veriyoruz. Bu projeyle birlikte yaz aylarında yaşanan su sıkıntısı artık tarihe karışacak” dedi.

Tisan bölgesine yeni içme suyu yatırımı

Yeşilovacık Grubu İçme Suyu 2. Etap Projesi hakkında da açıklamalarda bulunan Seçer, çalışmalara 19 Şubat 2026 tarihinde başlandığını ifade etti. Yaklaşık 27 milyon 562 bin TL maliyetle hayata geçirilen proje kapsamında Tisan, Akdam ve Mavikent bölgelerinin içme suyu kapasitesinin artırılacağını söyledi.

Seçer, özellikle yazlık nüfusun yoğun olduğu bölgelerde yaşanan sorunların çözülmesinin hedeflendiğini belirterek, çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte vatandaşların daha kesintisiz su hizmeti alacağını kaydetti.

Silifke’ye 2 milyar 255 milyon TL’lik yatırım

MESKİ tarafından Silifke genelinde sürdürülen altyapı yatırımlarının toplam büyüklüğünün 2 milyar 255 milyon TL olduğunu açıklayan Seçer, bugüne kadar önemli projelerin tamamlandığını söyledi.

Devam eden projeler arasında Göklerderesi İçme Suyu Hattı, Balandız İçme Suyu Projesi, Silifke Atıksu Arıtma Tesisi 2. Kademe Yapım İşi ve Atayurt-Atakent Atıksu Arıtma Tesisi gibi yatırımların bulunduğunu belirten Seçer, 2028 yılına kadar ilçenin altyapısının çok daha güçlü hale geleceğini ifade etti.

Çiftçilere sulama borusu ve toz kükürt desteği

Törende üreticilere yönelik tarımsal destekler de dağıtıldı. Silifke’nin Çamlıca, İmambekirli, Ortaören, Ovacık, Sabak, Sarıaydın ve Uzuncaburç mahallelerine toplam 5 bin 514 metre çelik sulama borusu teslim edildi.

Ayrıca Silifke ve Gülnar ilçelerinde toplam 333 üreticiye 16 ton 650 kilogram toz kükürt desteği sağlandığı açıklandı. Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin bu yıl ilk kez toz kükürt desteği uygulamasını hayata geçirdiği bildirildi.

Desteklerin toplam maliyetinin 5 milyon 41 bin TL olduğunu belirten Seçer, “Üreticinin yaşadığı maliyet baskısını biliyoruz. Bu nedenle tarımsal destek oranımızı yüzde 71 artırdık” dedi.

“Üretim olmazsa bağımsızlık olmaz”

Tarımın yalnızca ekonomik değil aynı zamanda sosyal bir alan olduğunu vurgulayan Seçer, üretimin ülke geleceği açısından stratejik öneme sahip olduğunu söyledi.

“Üretemeyen toplum bağımsızlığını yitirir” diyen Seçer, pandemi döneminde yaşanan küresel krizleri hatırlatarak, üretimin sürdürülebilirliğinin hayati önem taşıdığını ifade etti.

Çiftçilerin desteklenmesi gerektiğini kaydeden Seçer, belediye olarak üreticiye destek vermeye devam edeceklerini belirtti.

“Hizmetlerimiz artarak sürecek”

Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin kırsal kalkınmaya yönelik çalışmalarının devam edeceğini ifade eden Seçer, daha önce dağıtılan hamur yoğurma makineleri, sıcak çorba hizmetleri ve tarımsal destek projelerine de değindi.

Vatandaşların ihtiyaçlarını önceleyen belediyecilik anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Seçer, “Halkın neye ihtiyacı varsa ona çözüm üretmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Silifke’nin geleceğine vurgu

Silifke’nin önümüzdeki yıllarda hem tarım hem turizm hem de ticaret açısından daha hızlı gelişeceğini söyleyen Seçer, yerel yönetimlerin uzun vadeli planlamalar yapması gerektiğini ifade etti.

İlçenin geleceğine yönelik altyapı yatırımlarının kararlılıkla sürdürüleceğini kaydeden Seçer, vatandaşlardan belediyeye güvenmeye devam etmelerini istedi.

Başkan Mustafa Turgut’tan teşekkür

Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut da törende yaptığı konuşmada, Vahap Seçer’in Türkiye Belediyeler Birliği Başkanlığı görevine seçilmesinden dolayı duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Silifke’ye yapılan yatırımların ilçenin geleceği açısından büyük önem taşıdığını belirten Turgut, Mersin Büyükşehir Belediyesi ile uyum içerisinde çalışmaya devam edeceklerini söyledi.

Program; temsili dağıtım töreni, üreticilere desteklerin teslim edilmesi ve toplu fotoğraf çekiminin ardından sona erdi.

0 / 5
Toplam 0 puanlı yorum
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu sen yap!
Reklam
En Çok Okunanlar
Reklam
En Çok Yorumlananlar