Mersin Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Başkanlığı, şehir içi ulaşımı rahatlatmak ve Tarsus’ta artan araç yoğunluğunu dengelemek amacıyla kavşak yenileme çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda, kent trafiği açısından kritik bir öneme sahip Atatürk Caddesi ile Mavi Bulvar’ın kesişiminde yer alan Cetvel Köprüsü Kavşağı, modern bir görünüme kavuşturuldu.
Daha önce D-400 batı girişindeki Nusret Mayın Gemisi Parkı çevresinde yol ve peyzaj düzenlemeleri gerçekleştiren belediye ekipleri, şimdi de kent merkezinin ana arterlerinden biri olan Cetvel Köprüsü Kavşağı üzerinde detaylı bir trafik düzenleme çalışması yaptı.
Yapılan düzenlemede trafik akışını yavaşlatan dönel kavşak tamamen kaldırıldı. Yerine, orta refüj ve araç yönlendirme aksları yeniden tasarlandı. Kuzey-güney yönündeki durak ve giriş noktaları genişletilerek, sürüş konforu artırıldı. Görüş engelleyici yapılar ortadan kaldırılarak, trafik güvenliği ve akış hızında ciddi iyileştirme sağlandı.
MOBESE kameralarının görüş alanını engelleyen yapılar da kaldırıldı. Kavşak üzerindeki sinyalizasyon sistemi yenilenerek, özellikle sağa dönüşlerin serbest olması için altyapı tamamen değiştirildi. Alan sıcak asfalt ile kaplandı ve çizgileme işlemleri de tamamlanarak kavşak vatandaşların hizmetine sunuldu.
Mersin Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım Bakım ve Onarım Dairesi Harita Mühendisi Fethi Eroğlu, kavşak düzenlemesinin her ayrıntısının planlandığını belirterek şunları söyledi:
“Mavi Bulvar ile Atatürk Bulvarı’nın kesişiminde yer alan Cetvel Kavşağı’nda bulunan havuz yapısı tüm görüşü engelliyordu. Onu kaldırarak trafik akışını sağladık. 4 bin metrekarelik alanda asfaltı yeniledik, kaldırımları genişlettik ve engelli bireyler için erişilebilir hale getirdik.”
Yol ortasındaki ızgaraların çökme yaptığını belirten Eroğlu, “Dönüşlerde bu durum ciddi sıkıntı yaratıyordu. Izgaraları iç kısımlara alarak, yağmur suyu tahliyesini kuzeyden güneye yönlendirdik” dedi. Sinyalizasyon sistemi de sadeleştirilerek 8 sinyal noktasından 4’e indirildiğini ekledi.
Tarsus Yeni Mahalle Muhtarı Ali Tarhan, kavşaktaki dönüş problemlerinin giderildiğini vurgulayarak, “Vahap Başkanımıza teşekkür ederim. Trafiğin akışını ciddi anlamda hızlandırdı. Eskiden ışıklarda uzun süre bekliyorduk, şimdi transit geçiş sağlanıyor” dedi.
Şehitishak Mahallesi Muhtarı Muhammet Canatar ise, “Yeni akıllı kavşak sistemi sayesinde sıkışıklık sona erdi. Eskiden ışıklarda bekleme süresi çok uzundu, şimdi trafik rahatladı. Asfalt kalitesi de oldukça başarılı” ifadelerini kullandı.
Tarsus Bağlar Mahallesi Muhtarı Ahmet Altundağ, kavşağın çok sayıda mahalleyi birbirine bağladığını söyleyerek, “Bağlar, Gaziler, Yeni Mahalle ve Şehitishak’ı bağlayan bu kavşakta çok güzel bir çalışma yapıldı. Başkanımız Vahap Seçer ve emeği geçen tüm ekibe teşekkür ederim” dedi.
Çevre esnaflarından Savaş Küçüköner, kavşağın eski haliyle sıkça kazalara yol açtığını belirterek, “Artık daha güvenli bir hale geldi. Burası Tarsus’un en yoğun trafiğe sahip noktalarından biri. Akıllı kavşak uygulamasıyla bu yoğunluk daha iyi yönetiliyor” dedi.
Bir diğer esnaf Tekin Akalper ise, “Dönüşün kaldırılması ve ışıkların azaltılmasıyla dükkanlarımızın önü daha ferahladı. Büyük rahatlık sağlandı. Başkanımıza teşekkür ederiz” şeklinde konuştu.